„Mens sana în corpore sano”

Ai grijă de tine vara aceasta!

Știm că le-ați auzit, le-ați citit și recitit, dar noi ne-am gândit să vă aducem aminte de aceste sfaturi, mai mult decât sănătoase, și foarte prielnice pentru sezonul cald în caz că v-ați gândit să le fentați.

1. Bea cel puţin doi litri de apă. 

Cei doi litri de apă indispensabili pentru hidratarea corpului. Minerală sau plată, ea răspunde mereu ”prezent” când e chemată la datorie.

Dar ai grijă, nu te îmbăta cu gândul că apa rece te va răcori! Apa rece se elimină mai repede prin transpiraţie, pe când cea caldă sau la temperatura camerei este asimilată mai ­bine, prin urmare vei fi mai hidratat.

2. Consumă fructe şi legume colorate

Aruncă cât mai multă culoare în farfuria ta. Alege fructele şi legumele colorate precum morcovii, ardeii grași, roşii, pătrunjelul, broccolii sau porumb. Acestea conţin vitaminele A, C şi E, precum şi alţi antioxidanţi, care ne protejează pielea de efectele nocive ale razelor soarelui.

Alege fructele şi legumele care ajută la hidratarea ta: ţelină, castraveţi, căpşuni, pepene, măr şi ­caise. Acestea nu ­numai că îţi potolesc setea, dar îţi oferă şi vitaminele şi mineralele de care ai nevoie.

3. Nu sări peste mese

Pentru a evita căderile de glicemie sau de calciu, care pot fi mai frecvente pe caniculă, nu sări peste cele trei mese ale zilei şi peste cele două-trei gustări. O altă variantă ar fi să mănânci puţin şi des: adică patru-cinci porţii mai mici, consumate la un interval de trei-patru ore.

4.Evită grăsimile «rele» şi prăjelile

Este bine să stai departe de preparatele bogate în grăsimi şi mai ales de prăjeli. De ce spunem asta?  Pentru că, așa cum probabil știi, au mai multe calorii, dar au și un efect termic asupra organismului (cresc uşor temperatura corpului). Ai grijă și cu preparatele sărate precum mezelurile ori brânzeturile fermentate pentru că duc la retenţia de apă.

5.Când ai de ales, alege meniurile uşoare

Cele mai bune pentru sezonul cald sunt meniurile uşoare. Ideale pentru micul dejun sunt cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci şi ouăle fierte, pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, mâncarea de păstăi, iar pentru cină, salatele în diverse combinaţii (roşii şi mozzarella, de ton, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.) sau legumele la grătar.

6.Igiena în timpul mesei ţine bolile departe

Multe dintre îmbolnăviri, inclusiv cea cu „bacteria ucigaşă” (E. coli), ar putea fi prevenite dacă respectăm ne spalăm cât mai des pe mâini. Ai grija și cu ceea ce consumi, spală legumele şi fructele sub un jet puternic de apă.

7.Berea te deshidratează

Ușor de zis, greu de făcut. Dar este important să încerci să eviți excesul de cafea ori de băuturi care conţin cofeină, precum şi alcoolul, deoarece au efect diuretic, ceea ce, implicit, duce la deshidratare. În plus, alcoolul scade vigilenţa, prin urmare nu mai poate fi sesizat, de pildă, pericolul insolaţiei.

8.Prepară-ţi acasă deserturi sănătoase

Pofta de dulce ţi-o poţi potoli cu deserturi sănătoase! Un „dulce” delicios îţi poţi pregăti foarte uşor din fructul preferat, pe care îl pisezi şi-l pui într-un iaurt simplu. Lasă-l la congelator două ore. O altă variantă sănătoasă este salata de fructe.

9. Ai grijă la toxiinfecţia alimentară!

Vara, pericolul toxiinfecţiilor este mai mare, din cauză că germenii se răspândesc cu mai mare repeziciune, iar alimentele se alterează mult mai uşor. De aceea, evită să cumperi produse alimentare „de stradă”: mici, îngheţată, produse de tip fast-food (hamburger, hot-dog) şi fereşte mâncarea de insecte sau de animale.

Familia Gaman vă urează o vară cât mai frumoasă!

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s